Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Utolsó kommentek

Feedek

HTML

HTML

Az alkalmazottak, akik lenyúlják az ügyfeleket... 

Pár éve történt meg velem ez a történet, amikor még vezetője voltam egy informatikai vállalkozásnak. Egész jól ment a biznisz, rendes ügyfeleink voltak, akkoriban fizettek is rendesen. Kisebb rendszerek üzemeltetésével foglalkoztunk, alaposan és megbízhatóan dolgoztunk, ami persze több megrendelést is vonzott magával. Marketingre nem költöttünk, az ügyfelek ajánlásai alapján szereztünk újabb partnereket. Mivel ez a folyamat jól működött, kénytelenek voltunk bővülni. Akkoriban ez új alkalmazottak keresését jelentette. Első körben a tulajdonosok gyermekkori barátjával bővültünk, szorosan utána pedig egyik partnerünk ajánlása alapján választottunk. Félreértés ne essék, mindék kolléga átment a szakmai szűrésünkön (hiszen szigorúan jól képzett-hozzáértő kollégát akartunk felvenni).

Nagyon jól is ment a dolog, sőt az egyikük még ügyfeleket is tudott hozni. Ennek nagyon örültünk. Fizetésemeléssel jutalmaztuk. Azt gondolom, hogy jól kerestek az úriemberek (ez a szóhasználat csak eddig illette meg őket, a későbbiekben már nem…).

Egyszer csak arra lettünk figyelmesek, hogy a behozott magáncélú dolgok lassan elkerülnek az irodából. Családias, laza munkahely voltunk, mivel szinte ott éltük az életünk nagy részét, nem volt gond, ha valaki bent tárolt ezt-azt. Most már tudom, hogy ez volt az első jele a kollégák távozásának.

ügyfél lenyúlás elvitel kijátszás lopás szerződés cég felmondás elvisz alkalmazott bíróság per lenyúl lenyúlják rendes biznisz felvenni felvétel informatika rendszer üzemeltet kollégák gerinctelen élet vélemény kiválasztás felelősség

Egy napon arra ébredünk, hogy nem jöttek dolgozni, pár szerződött partnernél pedig nem futnak le a napi tesztek. A jelszók ugyanis megváltoztak. Hát elkezdődött. Utólag kiderült, már több hete puhították az ügyfeleket, hogy olcsóbban is lehetne üzemeltetni ezeket a számítógépeket és próbálták magukhoz édesgetni a cégek vezetőit. Nos, ez a négy legnagyobb ügyfelünknél sikerült is. Ők felmondták a szerződésünket. Hozzáteszem nem gondolták át jól, mert a felmondási időt három hónapban állapítottuk meg, így azt ki kellett fizetniük…

Nagy érvágás volt anno, emlékszem rá. Főleg az emberi oldala. Óriási csalódás. Mit rontottunk el vajon? Egyáltalán elrontottunk valamit? (azon kívül, hogy felvettük ezeket a gerincteleneket…) Az egyikük, akit előzőekben barátnak neveztem, alig mert a tulajdonosok szemébe nézni. Remélem, az élet visszaadja ezt mindkettőjüknek valamilyen formában.

Anyagilag is megéreztük. Ezek a cégek nagy részét adták ki a cég forgalmának. Időbe telt, mire magunkhoz tértünk és kitöltöttük az űrt.

Ezek után, hogyan vegyen fel alkalmazottat egy KKV? A kérdés persze felmerül, hogy szükséges-e egyáltalán alkalmazott. Dolgozzon mindenki alvállalkozóval? (Erről majd a következő posztban írok részletesen) Amerikában nyilván leperelhettük volna a gatyájukat is, de itt kicsiny hazánkban nincs semmi értelme a jogi elégtétel keresésének. A bíróság egy vicc, valljuk be. Elég sok ügyet láttam már (jelenleg is van négy másodfokon is megnyert perem, amivel pont semmire nem megyek), hogy tudjam semmi értelme.

Megjegyzés: Érdekes módon rajtam (mint magánszemélyen) még egy parkoló társaság is be tudja hajtani a kamu büntetését, de én sehogy nem tudok pénzhez jutni a magyar cégektől. Sajnos így van ez.

Az alkalmazottak kiválasztása nagy felelősség, immár megtanultam. Ennél talán egy vállalkozás indítása a nagyobb felelősség, de vajon megéri? Erről is külön posztot tervezek írni.

Te mit gondolsz erről? Várom véleményed!

Tovább

Akarsz benzinkutas lenni? – Elmondom a MOL –nál hogy lehetsz!

Magyarországon több mint 8,000 en dolgoznak MOL benzinkutaknál. Teszik ezt szép MOL-os ruhában, kitűzővel. Akarsz hozzájuk tartozni? Nem ajánlom, leírom miért!

Először is a ruha, a kitűző csak a látszat. Ők nem a MOL-nál dolgoznak, az ő munkáltatójuk bizony minden esetben a helyi Fittyemfütty 2024 Kft. Ez azt is jelenti, hogy mindenkire más szabályok vonatkoznak, amit a helyi főnök határoz meg. Azaz azért mégsem, mert ebbe már beleszól a nagyhatalmú multi (hiszen mégis csak az ő ruháját hordod…). Mik is kötelező feladatok? A teljesség igénye nélkül leírok párat a kútkezelő kötelezettségei közül: óránként takarítod a Wc-ket, a szeméttárolókat üríted, felsöprőd a kút területét (ezt naponta többször), átveszed az árukat, amikor jön, fogadod az üzemanyag szállító tankert, kicseréled az árakat a több méter magas totemoszlopon, méred a hűtők hőmérsékletét…

Amikor lenne időd kicsit megállni, hallgatod a központtól érkező oktatási anyagokat, megtudod a célszámokat, amiket teljesítened kell, gyorsan eszel –iszol, pisilsz. DE ezeket csak akkor, ha nincs a kúton VEVŐ, ugyanis akkor minden vevőhöz odamész, megkérdezed: Segíthetek? Milyen üzemanyagot parancsol? Itt azonnal ajánlod a jobb minőségűt, amely kedvező hatással van a motorra és..bala bala… Érdeklődsz, hogy lemoshatod-e a szélvédőt, motorolaj-szintet vagy keréknyomást  esetleg ablakmosó-folyadék szintet ellenőrizhetsz-e . Ha nagyon ügyes vagy esetleg még belefér egy GREEN kártya program ajánlása is, melynek igénylőlapja mindig ott van a zsebedben kitöltésre készen. Fontos, hogy ne feledkezz meg a jókedvedről, mert felkészülten, vidáman, segítőkészen kell várnod az kedves vásárlókat.

mol benzinkút benzin kutas benzinkutas állás alkalmazott MOL fizetés munka feladatok kútkezelő munkáltató főnök vevő green  jókedv vállalnád

Vevőként én is nagyon örülök neki, ha mindezek hárítása után végre a kasszához érek, ahol a másik munkatárs teszi fel a következő kötelező kilenc kérdést. Sajnos ezt nekik muszáj, ezért kapják a fizetést, olyan 85-95,000.- forint között. Arról nem akarok véleményt nyilvánítani, hogy ez sok vagy kevés, ezt mindenki el tudja dönteni. Ami ezek után következik, arról már lehet vitázni: a levonások. Ahogy említettem vannak elvárások, amiket teljesíteni kell, lehet leltárhiány, amit valakinek meg kell térítenie. Cafeteria? Juttatások? Csak megemlítettem, nem azért mert a munkatársak találkoznak ezekkel…

A legrosszabb az, hogy nem tudsz kihez fordulni. A főnök kényszerhelyzetben van, neki is teljesítenie kell, mint előző bejegyzésemben írtam, vele sem kedveskedik a MOL. Érdekképviselet, szakszervezet nincs, hiszen te egy apró kis vállalkozás alkalmazottja vagy.

Ha sikerült meghoznom a kedvedet és vállalnál egy jó kutas állást, szólj!!! Több ismerősöm is folyamatosan keres lelkes új alkalmazottakat a már ismert feltételekkel!

Szép napot!

Tovább