Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Utolsó kommentek

Feedek

HTML

HTML

Miért akarnak rábeszélni a gyereknemzésre?

Komolyan, miért akar rábeszélni minket a kormány, hogy több gyereket "gyártsunk"? Óriási reklámhadjáratot csináltak, "a testvérben az erő" címmel! Nem kicsit lenézve azokat, akik nem „csináltak” testvért a gyermekük „részére”.

Remélem bukás volt ez a kampány!

Már az is megdöbbentő, hogy ezt reklámozzák. Még jó, hogy nem szólítanak fel direktben a gyermeknemzésre! Értem én, hogy egyre nyitottabb világban élünk, de kérem az egy másik iparág! (előzőekben írtam pár bejegyzést arról az iparágról is, ha van kedved nézd vissza, egész sokan elolvasták…)

Arról nem is beszélve, ha ezt egy gyerek látja (nyilván látja, hiszen mindenhol ez ment), és esetleg Ő egyke, akkor mit érezhet? Ő még nem fogja fel a reklám "üzenetét", csak azt, hogy Ő kevesebb azoknál a gyerekeknél, akiknek van testvérük. Ő nem "kapta meg" a szüleitől ezt a "dolgot", ő csak annyit tud, hogy neki nincs! Máris kialakul benne egy hiányérzet, egy dolog, amitől kevesebbnek érezheti magát. (remélhetőleg nem találkozik olyan más gyerekekkel akik még jobban kihangsúlyozzák számára ezt)

Nem vagyok szakember, de ez még számomra is egyértelmű és szomorú! A nevükben is köszönöm! 

Nyilván több állampolgár több adót fizet, mint egy eszement elmélet elvén ezt el is lehetne engedni (WOW micsoda alliterációt tudok!) akár. Ezzel így talán nem is lenne baj, csak a kampány erősen lenézi az egykéket, főleg azok szüleit. Miért? Milyen jogon?

Ráadásul a reklámfilm olyan állításokat tesz, ami finoman fogalmazva is megkérdőjelezhető. Sajnos, akinek testvére van, az nem lesz automatikusan segítőkész, nem feltétlen fog jól teljesíteni versenyhelyzetben és nem biztos, hogy önzetlen lesz felnőttként. Miért kell ilyen valótlanságokat hirdetni? (szándékosan nem írok még csúnya, sértő szavakat-ki tudja, pár év múlva ki nyer a választásokon... XD)

Valóban nagyon sokat jelent egy gyereknek (de nem csak neki, namem mindenkinek!) a testvére, nekem is van kettő, szeretem is őket a magam módján.  Azonban az biztos, mert tudom magamról, hogy nem lettem önzetlen emiatt. Az ilyen tulajdonságokat tudja magáról az ember, maximum nem akarja elmondani. Nos, én önző módon, elmondom. Például önzésnek mondhatjuk azt is, hogy megálltunk egy gyerek felelős felnevelésének tervénél. Nem fog születni testvére. (bevallom, elég most nehéz ezt leírni, de bizony így van)

Akkor mi (itt az ideje belekevernem a feleségem is) most nem adunk meg mindent a gyermekünknek? Én egy pillanatig sem érzem ezt. Ezért, nagyon is feldühített a reklám!

A hirdetést, ha esetleg nem láttad volna elégszer, itt meg tudod nézni:

https://www.youtube.com/watch?v=Xw73pG1NjBQ

vagy itt: 

bukas bukás testvér kell egy testvér népesség csökkenés népesség reklámhadjárat kampány nem kell testvér több állampolgár kell valótlatságot állít segítőkész lesz jobban teljesít  önzetlenebb lesz akinek van testvére elszegényedés sokgyermesek lakásnélküliek

Miért akarnak rábeszélni a gyereknemzésre?

Lehet, a kormány nézi a statisztikákat, mert azok bizony durván népesség csökkenést mutatnak.

A legutóbbi, 2015-ös előreszámítás eredményei szerint az alapváltozatban 2060-ban várhatóan 7 millió 900 ezer fő lesz Magyarország népessége! (a magas változat 8 millió 700 ezres népességszámot jelez, az alacsony változatban 6 millió 700 ezer fő szerepel). Most nem számoljuk bele a bevándorlókat, menekülteket, más bolygókról érkezett idegeneket és a Jetit sem.

bukas bukás testvér kell egy testvér népesség csökkenés népesség reklámhadjárat kampány nem kell testvér több állampolgár kell valótlatságot állít segítőkész lesz jobban teljesít  önzetlenebb lesz akinek van testvére elszegényedés sokgyermesek lakásnélküliek

Magyarország népességének alakulása 1990-2060 között a népesség-előreszámítás alap-, alacsony és magas változata szerint. Forrás: KSH NÉPESSÉGTUDOMÁNYI KUTATÓINTÉZET (http://demografia.hu/hu/tudastar/nepesseg-eloreszamitas)

Szóval csökkeni fog Magyarország népessége és tenni kell ellene valamit? NEM az a megoldás, hogy előrébb helyezzük a testvéres családokat és arra szólítjuk fel az embereket, hogy felelőtlenül vállaljanak több és több gyermeket! (még jó, hogy nem kötötték össze a reklámot valamelyik támogatott hitellel…)

Szerintem nem a mennyiséggel kellene foglalkozni, hanem a minőséggel. Az életminőséggel. Sajnos Magyarország népességének nagyobb százaléka szegény, rossz körülmények között él. Az elszegényedés pedig egy olyan folyamat, amit az elején kellene megállítani! Ezzel kellene kezdeni valamit!

Kik a „legveszélyeztetettebbek” az elszegényedés szempontjából?

Az iskolázatlanok, a sokgyermekesek, a gyermekek, a lakásnélküliek.

Akkor miért mégis ezt kampányolják? Inkább ezekről kellene összeállítani valami velőset! Akár hirdetni is lehetne! (na itt már jöhetne a szuper akciós lakáshitel!!)

Biztassuk a gyermeket és szüleiket tanulásra, taníttatásra, segítsük őket lakáshoz. Támogassuk az életútjukat, ahogy tudjuk. Adjunk nekik jobb körülményeket a fejlődéshez! Erről szóljanak a hírek, ezzel legyen tele a sajtó! ( na jó ezt a szöveget loptam- köszi Tankcsapda!)

Remélem nem értettétek félre, én nem a nagycsaládosok ellen vagyok. Mi is hárman vagyunk testvérek. Nagyon jó dolog sok gyermeket nevelni, látni, ahogy felnőnek. A családban találkoztam ilyennel is. Rengeteg boldogságot jelent része lenni a gyermekünk életének. Ugyanúgy, ahogy azt is jó látni, ha a gyermekünk elvégzi az egyetemet, letesz egy-egy nyelvvizsgát, esetleg elér valamilyen nagyobb sporteredményt. Ez is kell és az is kell. Persze nem az az optimális megoldás, ha mindenkinek 10 egyetemet végzett profi sportoló gyermeke van… Remélem nem ezt szűrted le a bejegyzésből. XD

Nem akartam politikai cikket írni, távol áll tőlem az ilyen, de ha egyszer ezt a kormány nyomta… akkor ez egy kicsit most ilyen lett.

Kíváncsi vagyok, te mit gondolsz erről Ha van a témáról véleményed, kérlek oszd meg velem (esetleg másokkal is).

Szép napot!

Tovább

Mi is az a Google Analitics??

Mire jó egyáltalán? Sokat hallottad már ezt a kifejezést, de nem tudod mit jelent?

Elmagyarázom.

A mai világban bármit is csinálunk/készítünk, annak eredményét azonnal szeretnénk látni. Ez sajnos egy elfogadott emberi tulajdonságnak nevezhető. A legfontosabb, hogy az oly nehezen létrehozott termékünk teljesítményét meg is tudjuk mérni, azt ki tudjuk elemezni és ezáltal még jobb terméket tudjunk előállítani.

A google analitika tulajdonképpen a weboldalunk teljesítményét tudja mérni akár valós időben is. Erről a teljesítményről pedig különböző jelentéseket készíthetünk magunknak (vagy akinek mutogatni akarjuk, hogy milyen szuper oldalunk van). Meghatározhatjuk, hogy ezek a jelentések milyen adatokat jelenítsenek meg, tulajdonképpen tökéletesen testre szabhatjuk (valóban azokat az adatokat mutatja majd meg, amiket tudni szeretnénk a weboldalunkkal kapcsolatban).

A megfelelő jelentéseken keresztül alakíthatjuk az adatokat számunkra hasznos információvá. A megkapott információkból nagyon sok következtetést levonhatunk.

Nézzük át mik is a legfontosabb tulajdonságai a weboldalunknak (azon kívül, hogy szép design, jól szerkesztett, és természetesen releváns a tartalma):

  1. mennyi látogató érkezik az oldalunkra
  2. hány aloldalt néznek meg, ha már itt vannak az webhelyünkön
  3. mekkora az új látogatók száma, aránya azokhoz képest, akik már voltak itt (bizony a google tudja, hogy volt-e itt már valaki)
  4. az ide érkezők mekkora aránya megy egy mindenféle interakció nélkül
  5. menyi ideig maradnak az oldalunkon (árulkodó jel, ha ez a szám 1mp alatti)
  6. honnan jönnek a látogatók(milyen forrásból- közösségi média, direkt találat, stb)
  7. milyen eszközzel nézik az oldalt (tablet, PC, stb)
  8. mennyi konverzió történik

Szándékosan konverziót írtam és nem eladást, ugyanis ha nem az eladás a célja az oldalnak (például nem egy webshop, aki konkrétan termékeket árul), attól még működhet jól és érhet el magas arányú célteljesülést. Mondjuk, ha az a célod, hogy feliratkozzanak a blogodra, akkor nyilván nem adsz el semmit az oldaladon (erről jut eszembe, te már feliratkoztál az enyémre?). Ezek a számok nem hazudnak és rengeteget jelentenek. Azaz lehet valamelyik oldal nagyon szép kivitelezésű gyönyörű képekkel, videókkal dúsítva), ha nem érkezik rá látogató, nem érünk vele semmit. Ezt nem fogjuk tudni statisztikák nélkül. Nélkülözhetetlen egy weboldal üzemeltetésekor az analitikák figyelése.

Sorolhatnánk a keresőmarketing stratégia kialakításához szükséges statisztikákat, amelyekkel a Google Analytics szolgál, de nyilvánvalóan az a lényeges kérdés, hogy milyen üzletileg fontos információkat tudsz te kinyerni ebből az adattengerből.

Te tisztában vagy a weboldalad tulajdonságaival? Nem? Hogy tudsz aludni így egyáltalán?  

Így néz ki egy jó statisztikánk:

google analitics hogyan működik mit kell csinálnom statisztikák weboldal kimutatások tulajdonságok google a barátunk magyarázat hallottad már mérjük  elemezzük  kielemez elemzés viragandvirag viráglevente

De hogyan is működik a dolog? Mit kell csinálnunk?

Elsőként kezdjük egy univerzális kód igénylésével a google analitics rendszerben (Google fiók regisztráció szükséges, ez pár perc alatt teljesíthető, ha még nincs). Analitics regisztráció után az adminisztrációs menüben, új tulajdon létrehozásával igényelhetjük a kódunkat (ilyesmi lesz: UA-81211057-1). Ha ez megvan, akkor a kódot be kell illesztenünk a weboldalunk forráskódjának a megfelelő helyére. Ez általában a kódunk fejléce vagy lábléce. WordPress-ben erre találsz külön pluginokat is. Ezt fogja nézni a google amikor valaki az oldallal interakcióba kerül. Ezzel a beillesztett kóddal igazoljuk, hogy a weboldal a mi tulajdonunk és el is kezdhetjük kapni az adatokat. A lényeg, hogy egyetlen univerzális kóddal szinte mindet tudunk figyelni (speciálisabb kódokra most nem térek ki).

Ha szeretnéd megtanulni az alapokat és videóból könnyebben tanulsz, szívesen ajánlok egy videós csomagot. Ez az oktató videó sorozat az alapokról kezdi  és minden apróságra kitér(egyébként  a Google Analitics Solutions hivatalos youtube csatornája): https://www.youtube.com/user/googleanalytics

Ha nincs kedved végighallgatni a több órányi videós anyagot, folytatom tovább a lényeggel. Ahhoz azonban, hogy a megfelelő következtetéseket vonhassunk le a statisztikák alapján, fontos, hogy a mérési rendszer a megfelelő beállításokkal bírjon. Amiket mindenképpen érdemes jól kezelnünk:

  1. felhasználók (fontos, hogy bárki ne férjen hozzá az adatainkhoz)
  2. célok (határozzuk meg, állítsuk be, anélkül nem tudjuk ellenőrizni)
  3. szűrők (vegyük ki a zavaró tényezőket: kollégáink látogatásai, stb)
  4. e-kereskedelem (ha van eladásunk, fontos, hogy lássuk is)

Érdemes beállítani, hogy a számunkra kialakított jelentéseket, akár heti rendszerességgel küldje el nekünk a google, mondjuk pdf formátumban (ezt könnyedén megteheted).  Így folyamatosan képben lehetünk az oldalunk teljesítményét tekintve. Most már nyugodtak lehetünk, tudjuk majd, hogyan teljesít az oldalunk. Végre aludhatunk egy jót… csak akkor kell aggódnunk, ha ezek a számok nem azt tükrözik, amit szeretnénk látni (hogy ilyenkor mit kell tennünk arra most nem térek ki).

Tudnunk kell, hogy a számok, már nagyon weboldal-függőek, egyediek. Ha például blogunk van, akkor azt szeretnénk, hogy sok ideig legyenek az oldalunkon, tényleg olvassák végig posztjainkat. A sok új látogató nem releváns adat, ha valaki kifejezetten a meglévő partnereinek hozott létre oldalt és nyújt letölthető tartalmat.  Online értékesítés esetében pedig főleg az e-kereskedelmi jelentések fognak minket érdekelni. Hogy mit nézel, az rajtad múlik. Értelmezd jól az adatokat és változtass ennek megfelelően. A trendek, felhasználó igények folyamatosan változnak, ezt tudjuk. Mostantól viszont tudod, hogy a te oldalad, hogyan teljesít, hol kell javulnod (látod, hogy melyik szegmenst kell erősítened). Sokkal jobb eredményt fogsz elérni, ha tisztában vagy vele, hogy honnan indulsz és hova érkeztél.

A legfontosabb talán, hogy ne idegenkedjünk a google felülettől. A legtöbb helyen magyarul olvashatunk mindent, szinte mindenhez kapunk magyarázatot, értelmező videót. Igen, a google a barátunk! Tekintünk is rá így, kérdezzünk tőle, beszélgessünk vele sokat!

Regisztráljunk, ismerkedjünk, kezdjük el használni. Ha már úgysem tudunk aludni, megfelelő elfoglaltságot nyújthat egy –egy késő éjszaka.

Jó pihenést kívánok!

 Mást is érdekelhet? Oszd meg, csak úgy deülhet ki!

Tovább