Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Utolsó kommentek

Feedek

HTML

HTML

Mi is az a Google Analitics??

Mire jó egyáltalán? Sokat hallottad már ezt a kifejezést, de nem tudod mit jelent?

Elmagyarázom.

A mai világban bármit is csinálunk/készítünk, annak eredményét azonnal szeretnénk látni. Ez sajnos egy elfogadott emberi tulajdonságnak nevezhető. A legfontosabb, hogy az oly nehezen létrehozott termékünk teljesítményét meg is tudjuk mérni, azt ki tudjuk elemezni és ezáltal még jobb terméket tudjunk előállítani.

A google analitika tulajdonképpen a weboldalunk teljesítményét tudja mérni akár valós időben is. Erről a teljesítményről pedig különböző jelentéseket készíthetünk magunknak (vagy akinek mutogatni akarjuk, hogy milyen szuper oldalunk van). Meghatározhatjuk, hogy ezek a jelentések milyen adatokat jelenítsenek meg, tulajdonképpen tökéletesen testre szabhatjuk (valóban azokat az adatokat mutatja majd meg, amiket tudni szeretnénk a weboldalunkkal kapcsolatban).

A megfelelő jelentéseken keresztül alakíthatjuk az adatokat számunkra hasznos információvá. A megkapott információkból nagyon sok következtetést levonhatunk.

Nézzük át mik is a legfontosabb tulajdonságai a weboldalunknak (azon kívül, hogy szép design, jól szerkesztett, és természetesen releváns a tartalma):

  1. mennyi látogató érkezik az oldalunkra
  2. hány aloldalt néznek meg, ha már itt vannak az webhelyünkön
  3. mekkora az új látogatók száma, aránya azokhoz képest, akik már voltak itt (bizony a google tudja, hogy volt-e itt már valaki)
  4. az ide érkezők mekkora aránya megy egy mindenféle interakció nélkül
  5. menyi ideig maradnak az oldalunkon (árulkodó jel, ha ez a szám 1mp alatti)
  6. honnan jönnek a látogatók(milyen forrásból- közösségi média, direkt találat, stb)
  7. milyen eszközzel nézik az oldalt (tablet, PC, stb)
  8. mennyi konverzió történik

Szándékosan konverziót írtam és nem eladást, ugyanis ha nem az eladás a célja az oldalnak (például nem egy webshop, aki konkrétan termékeket árul), attól még működhet jól és érhet el magas arányú célteljesülést. Mondjuk, ha az a célod, hogy feliratkozzanak a blogodra, akkor nyilván nem adsz el semmit az oldaladon (erről jut eszembe, te már feliratkoztál az enyémre?). Ezek a számok nem hazudnak és rengeteget jelentenek. Azaz lehet valamelyik oldal nagyon szép kivitelezésű gyönyörű képekkel, videókkal dúsítva), ha nem érkezik rá látogató, nem érünk vele semmit. Ezt nem fogjuk tudni statisztikák nélkül. Nélkülözhetetlen egy weboldal üzemeltetésekor az analitikák figyelése.

Sorolhatnánk a keresőmarketing stratégia kialakításához szükséges statisztikákat, amelyekkel a Google Analytics szolgál, de nyilvánvalóan az a lényeges kérdés, hogy milyen üzletileg fontos információkat tudsz te kinyerni ebből az adattengerből.

Te tisztában vagy a weboldalad tulajdonságaival? Nem? Hogy tudsz aludni így egyáltalán?  

Így néz ki egy jó statisztikánk:

google analitics hogyan működik mit kell csinálnom statisztikák weboldal kimutatások tulajdonságok google a barátunk magyarázat hallottad már mérjük  elemezzük  kielemez elemzés viragandvirag viráglevente

De hogyan is működik a dolog? Mit kell csinálnunk?

Elsőként kezdjük egy univerzális kód igénylésével a google analitics rendszerben (Google fiók regisztráció szükséges, ez pár perc alatt teljesíthető, ha még nincs). Analitics regisztráció után az adminisztrációs menüben, új tulajdon létrehozásával igényelhetjük a kódunkat (ilyesmi lesz: UA-81211057-1). Ha ez megvan, akkor a kódot be kell illesztenünk a weboldalunk forráskódjának a megfelelő helyére. Ez általában a kódunk fejléce vagy lábléce. WordPress-ben erre találsz külön pluginokat is. Ezt fogja nézni a google amikor valaki az oldallal interakcióba kerül. Ezzel a beillesztett kóddal igazoljuk, hogy a weboldal a mi tulajdonunk és el is kezdhetjük kapni az adatokat. A lényeg, hogy egyetlen univerzális kóddal szinte mindet tudunk figyelni (speciálisabb kódokra most nem térek ki).

Ha szeretnéd megtanulni az alapokat és videóból könnyebben tanulsz, szívesen ajánlok egy videós csomagot. Ez az oktató videó sorozat az alapokról kezdi  és minden apróságra kitér(egyébként  a Google Analitics Solutions hivatalos youtube csatornája): https://www.youtube.com/user/googleanalytics

Ha nincs kedved végighallgatni a több órányi videós anyagot, folytatom tovább a lényeggel. Ahhoz azonban, hogy a megfelelő következtetéseket vonhassunk le a statisztikák alapján, fontos, hogy a mérési rendszer a megfelelő beállításokkal bírjon. Amiket mindenképpen érdemes jól kezelnünk:

  1. felhasználók (fontos, hogy bárki ne férjen hozzá az adatainkhoz)
  2. célok (határozzuk meg, állítsuk be, anélkül nem tudjuk ellenőrizni)
  3. szűrők (vegyük ki a zavaró tényezőket: kollégáink látogatásai, stb)
  4. e-kereskedelem (ha van eladásunk, fontos, hogy lássuk is)

Érdemes beállítani, hogy a számunkra kialakított jelentéseket, akár heti rendszerességgel küldje el nekünk a google, mondjuk pdf formátumban (ezt könnyedén megteheted).  Így folyamatosan képben lehetünk az oldalunk teljesítményét tekintve. Most már nyugodtak lehetünk, tudjuk majd, hogyan teljesít az oldalunk. Végre aludhatunk egy jót… csak akkor kell aggódnunk, ha ezek a számok nem azt tükrözik, amit szeretnénk látni (hogy ilyenkor mit kell tennünk arra most nem térek ki).

Tudnunk kell, hogy a számok, már nagyon weboldal-függőek, egyediek. Ha például blogunk van, akkor azt szeretnénk, hogy sok ideig legyenek az oldalunkon, tényleg olvassák végig posztjainkat. A sok új látogató nem releváns adat, ha valaki kifejezetten a meglévő partnereinek hozott létre oldalt és nyújt letölthető tartalmat.  Online értékesítés esetében pedig főleg az e-kereskedelmi jelentések fognak minket érdekelni. Hogy mit nézel, az rajtad múlik. Értelmezd jól az adatokat és változtass ennek megfelelően. A trendek, felhasználó igények folyamatosan változnak, ezt tudjuk. Mostantól viszont tudod, hogy a te oldalad, hogyan teljesít, hol kell javulnod (látod, hogy melyik szegmenst kell erősítened). Sokkal jobb eredményt fogsz elérni, ha tisztában vagy vele, hogy honnan indulsz és hova érkeztél.

A legfontosabb talán, hogy ne idegenkedjünk a google felülettől. A legtöbb helyen magyarul olvashatunk mindent, szinte mindenhez kapunk magyarázatot, értelmező videót. Igen, a google a barátunk! Tekintünk is rá így, kérdezzünk tőle, beszélgessünk vele sokat!

Regisztráljunk, ismerkedjünk, kezdjük el használni. Ha már úgysem tudunk aludni, megfelelő elfoglaltságot nyújthat egy –egy késő éjszaka.

Jó pihenést kívánok!

 Mást is érdekelhet? Oszd meg, csak úgy deülhet ki!

Tovább

Dolgoznál a pornóiparban? 1.rész

Itt az új megkeresés. Régi barátom talált meg vele, be szeretne indítani egy felnőtt témájú weboldalt. Külföld felé szolgáltatná ezeket a tartalmakat, amelyeket hazai környezetben saját maga készít, forgat. Ehhez kérte a segítségem. Hmm, alig mertem elmondani otthon.

A feleségem nem is örült a témának, sokkal jobban bejött neki a régi, megszokott ügyfélkör. Szerette ha az ügyfeleink szakácsok, focisták, takarítók, ingatlanosok, kuponosok, stb. Hát nagy váltás valóban, de vajon mi a baj a pornófilmekkel? Megbotránkoztatóak? Erkölcstelenek? Közönyösek?

Szerintem nem azok. Nagyon is nagy az igény rájuk, szinte minden korosztály számára. (most nem célom azzal foglalkozni, hogy kinek való és kinek nem) Persze az emberek nem szeretnek beszélni róla, talán túl intim téma még ebben a században is? Nos, ezt sem hinném. Annyira a véleménykinyilvánítás korában élünk, hogy semmi sem tabu. Nincs cenzúra sehol, semmilyen témában. Lassan egy kiló kenyeret is félmeztelen csajszi fog reklámozni valamelyik nagy bevásárlóközpont közepén minden meghökkentés nélkül.

Pénz is van benne, az látszik. Persze a piac mérete miatt nem a magyar megrendelőktől várják az előfizetéseket. Hihetetlen, hogy ennyi anyagot el tudnak adni szerte a világban. Újabb és újabb filmek, jelenetek kerülnek ki az éterbe és mind-mind simán „elfogy”.

Azonban ha olyan nagy biznisz miért nem csinálják mégis rengetegen? Hát csinálják. Arányaiban azonban eltörpül az számuk, ráadásul a diszkréció mindenek előtt áll. A legtöbb pornó színészt a környezete nem úgy ismeri, ahogy a filmeken mutatkozik, legtöbbjükről nem is tudják mivel keresi a kenyerét. Szégyellik? Nem hiszem, nincs is mit. Inkább nem akarnak szembesülni a társadalom folyamatos kritikájával. Egyszerűbb megoldás ez, én megértem.

Te vajon bevállalnád a „nyilvánosságot”? Elmondanád, sőt büszke lennél rá? Most nem szeretnék különbséget tenni fiú és lány hozzá állás között, mert az már egy másik társadalmi megítélés, hogy egy fiúnak vagy egy lánynak mi fér bele. Vajon mit gondolna rólad a szomszédod? Megmutatnád neki a legújabb produktumod? Érdekes gondolat. Nyilván a szomszéd „adottságaitól” függ…. J

A barátom szerint mégsem olyan egyszerű a dolog. Nehezen talál színészeket, bármilyen meglepő is ez. Sok ügynökséggel dolgozik, folyamatosan forgat, talán túl gyors ütemben készíti a filmeket, mert elfogynak az arcok. Egy biztos, újabb és újabb felfedezettekre van szükség. Ez a szakma így működik. Tehát ha van affinitásod jelentkezz, összehozlak vele. Nem vagyok közvetítő, nem kérek érte semmit, csupán megadom neki az elérhetőséged és hajrá. Folyatás következik…

Tovább