Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Utolsó kommentek

Feedek

HTML

HTML

Mi is az a Google Analitics??

Mire jó egyáltalán? Sokat hallottad már ezt a kifejezést, de nem tudod mit jelent?

Elmagyarázom.

A mai világban bármit is csinálunk/készítünk, annak eredményét azonnal szeretnénk látni. Ez sajnos egy elfogadott emberi tulajdonságnak nevezhető. A legfontosabb, hogy az oly nehezen létrehozott termékünk teljesítményét meg is tudjuk mérni, azt ki tudjuk elemezni és ezáltal még jobb terméket tudjunk előállítani.

A google analitika tulajdonképpen a weboldalunk teljesítményét tudja mérni akár valós időben is. Erről a teljesítményről pedig különböző jelentéseket készíthetünk magunknak (vagy akinek mutogatni akarjuk, hogy milyen szuper oldalunk van). Meghatározhatjuk, hogy ezek a jelentések milyen adatokat jelenítsenek meg, tulajdonképpen tökéletesen testre szabhatjuk (valóban azokat az adatokat mutatja majd meg, amiket tudni szeretnénk a weboldalunkkal kapcsolatban).

A megfelelő jelentéseken keresztül alakíthatjuk az adatokat számunkra hasznos információvá. A megkapott információkból nagyon sok következtetést levonhatunk.

Nézzük át mik is a legfontosabb tulajdonságai a weboldalunknak (azon kívül, hogy szép design, jól szerkesztett, és természetesen releváns a tartalma):

  1. mennyi látogató érkezik az oldalunkra
  2. hány aloldalt néznek meg, ha már itt vannak az webhelyünkön
  3. mekkora az új látogatók száma, aránya azokhoz képest, akik már voltak itt (bizony a google tudja, hogy volt-e itt már valaki)
  4. az ide érkezők mekkora aránya megy egy mindenféle interakció nélkül
  5. menyi ideig maradnak az oldalunkon (árulkodó jel, ha ez a szám 1mp alatti)
  6. honnan jönnek a látogatók(milyen forrásból- közösségi média, direkt találat, stb)
  7. milyen eszközzel nézik az oldalt (tablet, PC, stb)
  8. mennyi konverzió történik

Szándékosan konverziót írtam és nem eladást, ugyanis ha nem az eladás a célja az oldalnak (például nem egy webshop, aki konkrétan termékeket árul), attól még működhet jól és érhet el magas arányú célteljesülést. Mondjuk, ha az a célod, hogy feliratkozzanak a blogodra, akkor nyilván nem adsz el semmit az oldaladon (erről jut eszembe, te már feliratkoztál az enyémre?). Ezek a számok nem hazudnak és rengeteget jelentenek. Azaz lehet valamelyik oldal nagyon szép kivitelezésű gyönyörű képekkel, videókkal dúsítva), ha nem érkezik rá látogató, nem érünk vele semmit. Ezt nem fogjuk tudni statisztikák nélkül. Nélkülözhetetlen egy weboldal üzemeltetésekor az analitikák figyelése.

Sorolhatnánk a keresőmarketing stratégia kialakításához szükséges statisztikákat, amelyekkel a Google Analytics szolgál, de nyilvánvalóan az a lényeges kérdés, hogy milyen üzletileg fontos információkat tudsz te kinyerni ebből az adattengerből.

Te tisztában vagy a weboldalad tulajdonságaival? Nem? Hogy tudsz aludni így egyáltalán?  

Így néz ki egy jó statisztikánk:

google analitics hogyan működik mit kell csinálnom statisztikák weboldal kimutatások tulajdonságok google a barátunk magyarázat hallottad már mérjük  elemezzük  kielemez elemzés viragandvirag viráglevente

De hogyan is működik a dolog? Mit kell csinálnunk?

Elsőként kezdjük egy univerzális kód igénylésével a google analitics rendszerben (Google fiók regisztráció szükséges, ez pár perc alatt teljesíthető, ha még nincs). Analitics regisztráció után az adminisztrációs menüben, új tulajdon létrehozásával igényelhetjük a kódunkat (ilyesmi lesz: UA-81211057-1). Ha ez megvan, akkor a kódot be kell illesztenünk a weboldalunk forráskódjának a megfelelő helyére. Ez általában a kódunk fejléce vagy lábléce. WordPress-ben erre találsz külön pluginokat is. Ezt fogja nézni a google amikor valaki az oldallal interakcióba kerül. Ezzel a beillesztett kóddal igazoljuk, hogy a weboldal a mi tulajdonunk és el is kezdhetjük kapni az adatokat. A lényeg, hogy egyetlen univerzális kóddal szinte mindet tudunk figyelni (speciálisabb kódokra most nem térek ki).

Ha szeretnéd megtanulni az alapokat és videóból könnyebben tanulsz, szívesen ajánlok egy videós csomagot. Ez az oktató videó sorozat az alapokról kezdi  és minden apróságra kitér(egyébként  a Google Analitics Solutions hivatalos youtube csatornája): https://www.youtube.com/user/googleanalytics

Ha nincs kedved végighallgatni a több órányi videós anyagot, folytatom tovább a lényeggel. Ahhoz azonban, hogy a megfelelő következtetéseket vonhassunk le a statisztikák alapján, fontos, hogy a mérési rendszer a megfelelő beállításokkal bírjon. Amiket mindenképpen érdemes jól kezelnünk:

  1. felhasználók (fontos, hogy bárki ne férjen hozzá az adatainkhoz)
  2. célok (határozzuk meg, állítsuk be, anélkül nem tudjuk ellenőrizni)
  3. szűrők (vegyük ki a zavaró tényezőket: kollégáink látogatásai, stb)
  4. e-kereskedelem (ha van eladásunk, fontos, hogy lássuk is)

Érdemes beállítani, hogy a számunkra kialakított jelentéseket, akár heti rendszerességgel küldje el nekünk a google, mondjuk pdf formátumban (ezt könnyedén megteheted).  Így folyamatosan képben lehetünk az oldalunk teljesítményét tekintve. Most már nyugodtak lehetünk, tudjuk majd, hogyan teljesít az oldalunk. Végre aludhatunk egy jót… csak akkor kell aggódnunk, ha ezek a számok nem azt tükrözik, amit szeretnénk látni (hogy ilyenkor mit kell tennünk arra most nem térek ki).

Tudnunk kell, hogy a számok, már nagyon weboldal-függőek, egyediek. Ha például blogunk van, akkor azt szeretnénk, hogy sok ideig legyenek az oldalunkon, tényleg olvassák végig posztjainkat. A sok új látogató nem releváns adat, ha valaki kifejezetten a meglévő partnereinek hozott létre oldalt és nyújt letölthető tartalmat.  Online értékesítés esetében pedig főleg az e-kereskedelmi jelentések fognak minket érdekelni. Hogy mit nézel, az rajtad múlik. Értelmezd jól az adatokat és változtass ennek megfelelően. A trendek, felhasználó igények folyamatosan változnak, ezt tudjuk. Mostantól viszont tudod, hogy a te oldalad, hogyan teljesít, hol kell javulnod (látod, hogy melyik szegmenst kell erősítened). Sokkal jobb eredményt fogsz elérni, ha tisztában vagy vele, hogy honnan indulsz és hova érkeztél.

A legfontosabb talán, hogy ne idegenkedjünk a google felülettől. A legtöbb helyen magyarul olvashatunk mindent, szinte mindenhez kapunk magyarázatot, értelmező videót. Igen, a google a barátunk! Tekintünk is rá így, kérdezzünk tőle, beszélgessünk vele sokat!

Regisztráljunk, ismerkedjünk, kezdjük el használni. Ha már úgysem tudunk aludni, megfelelő elfoglaltságot nyújthat egy –egy késő éjszaka.

Jó pihenést kívánok!

 Mást is érdekelhet? Oszd meg, csak úgy deülhet ki!

Tovább

Spórólj meg egy raklap pénzt, írass blogot!

Gondoltál már arra, hogy szakmai anyagokat publikálsz?  Vajon miért írnak ilyeneket mások? Elárulják a titkaikat? Mi ebbe a jó nekik?

Elgondolkodtál azon mennyit ér egy blog bejegyzés? Kiszámolom neked, itt és MOST!

Mindegy, hogy milyen üzletben utazol, a hirdetések, és az online világ nem tesznek különbséget.

Legyen az összehasonlítási alap az AdWords, korunk vezető hirdetési platformja.

Ezzel szemben megírjuk a cikkünket. Legyen egy jól kidolgozott 1500 szavas, konkrét, mély, sok hivatkozással ellátott, minőségi iromány, ami már magában is igazi érték. Ezt terjesztjük (kizárólag ingyenes megoldásokkal), sok like-ot, megosztást kapunk (hiszen jó a cikk). Ezért a nálunk szereplő kulcsszavakra rendesen előre is tesz minket a google. Hiszen, ha valaki arról akar megtudni valamit, a mi cikkünkben nagyon jó eséllyel megkapja a választ. Például ezért is fontos, hogy jó legyen a bejegyzés. Mondjuk olyan mint ez, csak részletesebb, hosszabb, és speciálisabb.

A példa kedvéért legyen az ilyen egyik kulcsszó ára az AdWords-ben 200 Ft (ez azért lehet kevesebb, de versenyhelyzetben sokkal több is – és ez csak egy kulcsszó). Ez azt jelenti, hogy egy kattintásért ennyit kell fizetnünk a Google-nak. 

Tehát,ha a szuperül megírt cikkünk fél év alatt hoz 1,000 látogatót, akkor megért 200,000 Ft-ot. Ha 10,000 látogatót hozott, akkor 2,000,000 Ft–ot. Ennek ellenőrzése ma már nagyon egyszerű : Google analitics. Minden statisztikát látsz, tudod mikor, honnan jöttek a látogatok, mit csináltak, stb. (ha még nem használod, azonnal kezd el- EZ FONTOS) Persze, a látogatók nem mindegyikéből lesz vásároló, így ez csak megközelítése a blog értékének. A konverziót egyedileg kell meghatározni( most a weboldalra látogatász határoztuk meg).

Ráadásul ezek organikus találatok, ami az oldaladat tovább emeli a google –nél (jó ha tudod, az AdWords nem gerjeszt organikus találatot!). Ezáltal közvetetten akár még több látogatót is eredményezhet. Persze a látogatók minőségéről lehetne beszélni, de az üzleted iránt mindenképpen érdeklődik, hiszen arra keresett rá. 

Jól hangzik, ugye?

Szóval ezt a pénzt ügyesen megspóroltad. Sőt, minél tovább ott a cikk az oldaladon (és a találati listában is elől szerepel), annál tovább tud nőni ez a szám. De ezek után miért is törölnéd le?

Jöhet a következő cikk!

Persze nem minden cikkünk lesz sikeres ennyire, nem minden terjed majd fénysebességgel, de az biztos, hogy találtál olyan eszközt, amely hosszútávon keres vevőket a vállalkozásodnak. A cikk a te tulajdonod, újra és újra felhasználhatod, egy olyan tárgyad, mint mondjuk egy mobiltelefon ( csak nem amortizálódik olyan gyorsan). Nagyon fontos, hogy ez egy hosszútávú út és ha elkezded,következetesen végig kell járnod. (és végig is fogod...)

Ha már sok olvasód van és nekik értékesítessz is (hiszen a posztok olvasása alatt megismertek téged, bíznak a tudásodban, elismert képviselője lettél a szakmádnak, nagyon szépen felépítetted magad és vállalkozásoddat elöttük) szép lassan eléred, hogy a marketingkommunikációd blogközpontú legyen.  Így az újjabb és újabb posztjaidat már bármire használhatod, eléred vele a célközönséged. 

spórólj blog blogot irass mással  szakmai anyag kiszámolom mennyi mennyit ér egy blog összehasonlít megspórólni hosszútávon viráglevente szakmázok organikussan jönnek a szavak helyette vállalkozásnak megéri bármilyen

Szóval szeretnél írni a szakmádról, de nem jönnek a szavak? Nincs gond, mert tudom, hogy te nem ebben vagy profi. Nyilván sokkal jobban értessz a saját szakmádhoz.

Kérj meg engem, én megírom neked szívesen.  Hogy mennyiért? Annyiért, amennyit neked ér. Te majd eldöntöd, mennyit akarsz érte fizetni (valóban azt gondolom, hogy minden cikk ára egyedi és nagyban függ attól, hogy a tulajdonos mennyire értékeli- konkrétan neki mennyit ér) .

Ha szerinted, nem ért semmit, akkor ingyen dolgoztam. Elég előnyös a biznisz? Remélem. A lényeg, hogy kezdjük el, adj témát, címszavakat , leírást és én szállítom a cikked. Az sem gond ha később jössz rá az értékére, nem futok el, bármikor támogathatsz.

Nézd meg eddigi írásaimat, weboldalamat. Tudd meg ki vagyok, mivel foglalkozom. Kérdezz bátran! Itt egy kis összefoglaló rólam:


Virág Levente vagyok. 40 éves, egy informatikai vállalkozás gazdasági vezetője... Budapesten élek, feleségemmel és 6 éves kislányommal.

spórólj blog blogot irass mással  szakmai anyag kiszámolom mennyi mennyit ér egy blog összehasonlít megspórólni hosszútávon viráglevente szakmázok organikussan jönnek a szavak helyette vállalkozásnak megéri bármilyen


Íme pár foglalkozásom amit naponta űzök: apa vagyok, sofőr vagyok, szakács vagyok, bevásárló vagyok, gerincgyógyász vagyok, hűséges férj vagyok,  irodai alkalmazott vagyok, tornász vagyok, rendszeres olvasó vagyok, játszótárs vagyok-hívhatjuk kreatív szórakoztató partnernek is, számítógép felhasználó vagyok, lottószámot tippelgető optimista vagyok, focista vagyok, író vagyok, lelkes hallgató vagyok, ivócimbora vagyok , nyelvész vagyok, mindent szervező vagyok, mindig elérhető kapcsolattartó vagyok, film szakértő vagyok, precíz felszolgáló vagyok, lelkiismeretes szerető vagyok, hozzáértő vagyok- nyilván bármihez ... és mivel nem célom, hogy elaludj, abbahagyom. Röviden ez vagyok. Pár hónap alatt hidd el, jobban meg fogsz ismerni, azt gondolom érdemes. 


Ha szeretnéd kipróbálni a dolgot, vedd fel velem a kapcsolatot, én alig várom!

Szép napot!

Tovább

Így vettem meg az első FERRARIM!

Úgy 17 éves lehettem, amikor először gondoltam rá, hogy nekem bizony valami nagyon elvadult sportkocsi kell ha megnövök. Már akkor imádtam a forma 1-et, így nem is akarhattam mást, mint egy tűzpiros Ferrari F40et. Ez volt az utolsó modell, amit még 1988-ban Enzo Ferrari halála előtt mutattak be. Egyszerűen, gyönyörű szép!

Egy középmotoros, hátsó kerék meghajtású álom!  Abban az időben ez volt a leggyorsabb, legerősebb és legdrágább autó, amit a Ferrarinál a nyilvánosságnak értékesítettek. Igen, ugyanis nem minden Ferrarit vehet meg bárki.

Már akkor elképzeltem, ahogy megjelenek a szalonban:

Egy tavaszi délelőtt térek be, már a kihagyhatatlan reggeli kávém elfogyasztása után. Két talpig öltönyös fószer rohan irányomba, hozzám, „a vevő” –hőz. Egymással versenyezve nyomják az elcsépelt kereskedői dumát, hogy így meg úgy a Ferrari. Ilyen gyors, ennyi lóerő… Nagyon gyenge eladók, egyet sem kérdeznek, de ma szerencséjük van. 

- F40 et akarok venni, mondom nekik halkan. Elég szerény srác vagyok egyébként, ha még nem ismernél (mondom ezt egy Ferrari vásárlása közben…).

Az egyikőjük kapkodva siet a katalógusért, a másik elegánsan mutatja az utat a szalonban forgó fenevad felé. Ő a szerencsés, ma ö kapja a jutalékot…

Ez valami versenyautó féle, gondolhatná egy kívülálló, hozzá nem értő. Lapos, tűzpiros. Tényleg olyan a szárnya hátul, mint egy forma egyes kocsié. Egyszerűen pazar látvány.

- Rendben lesz, suttogom. Óriási vigyort és elégedettséget látok az eladó arcán. Ezt királyul csináltam, gondolja. A papírokat gyorsan elintézzük, ez nem is kérdés, kb mindent aláírok amit elém rak, olyan izgatott vagyok.

Íme a nagy pillanat: a kulcsok átadása következik. Ez valami fenomenális, átadhatatlan érzés. Javaslom, írd fel te is a bakancslistádra. Nálam van, az enyém, az én tulajdonom. Wáááááá... Alig várom, hogy beülhessek és nyomjam neki, bele a világba! Én állok ki vele a szalonból, erőteljesen ragaszkodok hozzá, hogy mostantól csak én vezethetem a drágaságomat.

Az egész napom kocsikázással és tankolással telik. Érdekes, hogy ezt mondom, de az első pár órában kényelmetlen érzés fog el. Mindenhol, mindenki bámul. Komolyan, nekem kellemetlen. Először a kocsit, és egyből utána engem, a szemem leges - legmélyét. Lassan kezdek oldódni és szokom a feelinget. A lámpáknál rendesen ég a jobb oldali ülés, annyian be szeretnének ülni. Lehet mostantól még aktívabb lesz a szexuális életem? Érdekes összefüggés, de valljuk be valahogy így működik a világunk. Én meg férfiból vagyok, így könnyedén meggyőzhetnek az ellenkező neműek. Tudjuk jól, hogy elég jó eszközeik vannak erre. (Fontos gyorsan leszögeznünk, hogy ez még jóval a házaséletem kezdetének gondolata előtt történik!)

De a lényeg, hogy egy IHI turbós, 478 lóerős V8- as Ferrari F40-ben ülök, ami nem magasabb 113 centiméternél (ez egy hatéves kisgyerek magassága egyébként)… azonban ez a cucc csupán 4,1 másodperc alatt gyorsul fel 100ra. Elképesztő.

Hmmm…

Ferrari viraglevente azelsosprint megvettem az enyém drágaságom tűzpiros az első F40 leggyorsabb legerősebb legdrágább nyilvánosan vevő pazar lapos tulajdonom tankolás férfiból vagyok

Szóval, pontosan ezt álmodtam meg kicsit több mint 20 éve.

Ha mostantól kezdve minden második héten megnyerem a reblog sprintet, akkor megközelítőleg 1085 hónap alatt összegyűjtöm a jelenlegi 350.000 Eurós vételárát.

Kérlek, oszd meg a posztomat, segíts meggyőzni a szerkesztőket, hogy a cikk érdemes a főoldalra kerülésre és esélyes a végső győzelemre. Segíts, hogy megvalósítsam ezt a régi álmom.

Előre is köszönöm és szép napot kívánok!

Virág Levente

Tovább