Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Utolsó kommentek

Feedek

HTML

HTML

Az alkalmazottak, akik lenyúlják az ügyfeleket... 

Pár éve történt meg velem ez a történet, amikor még vezetője voltam egy informatikai vállalkozásnak. Egész jól ment a biznisz, rendes ügyfeleink voltak, akkoriban fizettek is rendesen. Kisebb rendszerek üzemeltetésével foglalkoztunk, alaposan és megbízhatóan dolgoztunk, ami persze több megrendelést is vonzott magával. Marketingre nem költöttünk, az ügyfelek ajánlásai alapján szereztünk újabb partnereket. Mivel ez a folyamat jól működött, kénytelenek voltunk bővülni. Akkoriban ez új alkalmazottak keresését jelentette. Első körben a tulajdonosok gyermekkori barátjával bővültünk, szorosan utána pedig egyik partnerünk ajánlása alapján választottunk. Félreértés ne essék, mindék kolléga átment a szakmai szűrésünkön (hiszen szigorúan jól képzett-hozzáértő kollégát akartunk felvenni).

Nagyon jól is ment a dolog, sőt az egyikük még ügyfeleket is tudott hozni. Ennek nagyon örültünk. Fizetésemeléssel jutalmaztuk. Azt gondolom, hogy jól kerestek az úriemberek (ez a szóhasználat csak eddig illette meg őket, a későbbiekben már nem…).

Egyszer csak arra lettünk figyelmesek, hogy a behozott magáncélú dolgok lassan elkerülnek az irodából. Családias, laza munkahely voltunk, mivel szinte ott éltük az életünk nagy részét, nem volt gond, ha valaki bent tárolt ezt-azt. Most már tudom, hogy ez volt az első jele a kollégák távozásának.

ügyfél lenyúlás elvitel kijátszás lopás szerződés cég felmondás elvisz alkalmazott bíróság per lenyúl lenyúlják rendes biznisz felvenni felvétel informatika rendszer üzemeltet kollégák gerinctelen élet vélemény kiválasztás felelősség

Egy napon arra ébredünk, hogy nem jöttek dolgozni, pár szerződött partnernél pedig nem futnak le a napi tesztek. A jelszók ugyanis megváltoztak. Hát elkezdődött. Utólag kiderült, már több hete puhították az ügyfeleket, hogy olcsóbban is lehetne üzemeltetni ezeket a számítógépeket és próbálták magukhoz édesgetni a cégek vezetőit. Nos, ez a négy legnagyobb ügyfelünknél sikerült is. Ők felmondták a szerződésünket. Hozzáteszem nem gondolták át jól, mert a felmondási időt három hónapban állapítottuk meg, így azt ki kellett fizetniük…

Nagy érvágás volt anno, emlékszem rá. Főleg az emberi oldala. Óriási csalódás. Mit rontottunk el vajon? Egyáltalán elrontottunk valamit? (azon kívül, hogy felvettük ezeket a gerincteleneket…) Az egyikük, akit előzőekben barátnak neveztem, alig mert a tulajdonosok szemébe nézni. Remélem, az élet visszaadja ezt mindkettőjüknek valamilyen formában.

Anyagilag is megéreztük. Ezek a cégek nagy részét adták ki a cég forgalmának. Időbe telt, mire magunkhoz tértünk és kitöltöttük az űrt.

Ezek után, hogyan vegyen fel alkalmazottat egy KKV? A kérdés persze felmerül, hogy szükséges-e egyáltalán alkalmazott. Dolgozzon mindenki alvállalkozóval? (Erről majd a következő posztban írok részletesen) Amerikában nyilván leperelhettük volna a gatyájukat is, de itt kicsiny hazánkban nincs semmi értelme a jogi elégtétel keresésének. A bíróság egy vicc, valljuk be. Elég sok ügyet láttam már (jelenleg is van négy másodfokon is megnyert perem, amivel pont semmire nem megyek), hogy tudjam semmi értelme.

Megjegyzés: Érdekes módon rajtam (mint magánszemélyen) még egy parkoló társaság is be tudja hajtani a kamu büntetését, de én sehogy nem tudok pénzhez jutni a magyar cégektől. Sajnos így van ez.

Az alkalmazottak kiválasztása nagy felelősség, immár megtanultam. Ennél talán egy vállalkozás indítása a nagyobb felelősség, de vajon megéri? Erről is külön posztot tervezek írni.

Te mit gondolsz erről? Várom véleményed!

Tovább

Miért romlik el minden mai kütyű?

Minden működik magától? Igen, hiszen a mai technológiai eszközök úgy készülnek, hogy az első elindítás után az idők végezetéig működjenek…. ööö.. hát sajnos nem. De miért van ez? Biztos felmerült már a kérdés bennünk, hogy miért is romlik el valami. A mai posztban erről szeretnék írni pár gondolatot.

elromlik eszköz rossz használt termék elavult gagyi hibás elhasznált kidobni új felújít kicserél töröl hardver szoftver alkatrész típus áram ingadozik forrás stabil beázik melegszik öregedés hálózat stabilitás karbantart kabantartani személy felelős kütyű elhasznál használ tervez terv


Hardveres oldalról tekintve az eszközeink egyszerű alkatrészekből épülnek fel, melyek összességében bonyolult hálózatokat alkotnak. Minden egyes alkatrésznek megvannak az adott típusra jellemző működési tulajdonságai és ezen jellemzők normál üzemi határértékei. Idővel az alkatrészek működési paraméterei változhatnak és változnak is. Az elektromos áram sem egy állandó stabil forrás. A lakásban vagy irodában minden eszköz egy hálózatban működik: a számítógép, monitor, mosógép és a porszívó is. Ezeknek a berendezéseknek az elektromos zavarjainak a kiszűrése az eszköz tápegységének a feladata.
Még ha nem is éri extrém környezeti hatás (beázás, túlmelegedés, stb.) akkor is bejutnak az áramkörökbe bizonyos károsító ingadozások és elektromos tüske jelenségek. Ez az úgynevezett öregedés elősegíti a környezeti- és elektromos károsodásokat is. Amennyiben a hálózatban más eszköz is működik, ami szintén zavarja az áram stabilitását, akkor ez az öregedés mellett a közvetett „károsító tényező”! 


Szoftveres részről nézve a folyamatos fájlmásolások, törlések „szemetet” hagynak a tárolóinkon, memória egységeinken. Eltekintve a szándékos támadásokat, melyeket, egy megfelelő védelemmel el tudunk hárítani, a sok „szemét” előbb- utóbb felgyülemlik. Mi is történne otthon, ha férj nem vinné le a szemetet a megbeszéltek szerint? Természetesen a feleség vinné le, pontosan ugyanúgy, ahogy a rendszereink működéséért felelős személynek is el kell végeznie ezt a „karbantartó” munkát. Lehetőleg úgy, hogy mi ne is vegyük észre. Ha ezt senki nem végzi el, bizony előbb utóbb leszűkül a mozgástér a lakásban. Ezért érezzük azt, hogy a pár évvel ezelőtt megvásárolt eszközünk ma már belassult, akadozik a működése. Elvonatkoztatva a „gyártók érdeke” összeesküvés elmélettől, megállapíthatjuk, hogy amennyiben ugyanarra használjuk az eszközünket, mint azt eredetiekben terveztük, megfelelően karbantartjuk, akkor bizony nem fog „elhasználódni”. De akkor miért kell meghatározott időtávra tervezni? Miért is szükséges időről időre megválnunk szeretett kütyüinktől?  

A válasz a fejlődés. A fejlődni akarás - vágyás és fejlődési kényszer. Ki használ a manapság Windows NT-t? Pedig az akkori MS Office (Office 2000) alkalmazások a mai napig elfutnának rajta. Mégis új telefonjaink, új nyomtatóink, notebookjaink vannak irodáinkban melyeknek majdani cseréjét, igen is be kell terveznünk már most. Azonban, hogy ez milyen időtávot is rejt magában nagyban függ  a terveinktől (például az üzemeltetésre fordított összegektől is). Fontos, hogy minden eszköz élettartama egyedi, így külön-külön kell meghatározni azt. Nem szabad egy hálózati eszközt (swith, router, kiszolgáló, stb.) összehasonlítani egy mobiltelefonnal. Ugyanez vonatkozik az eszközök üzemeltetésére. Még egy mobiltelefon is folyamatos üzemeltetést kíván: Tölteni kell, az e-maileket- képeket időközönként karbantartani, menteni, a rajta futó operációs rendszert és alkalmazásokat frissíteni. Most már látjuk, semmi sem működik magától, a kérdés ez után inkább az, hogy hogyan vásároljunk új terméket és kire bízzuk az ezek üzemeltetését! Erről a következő cikkben írok majd!

Szép napot!
 

Tovább

Szeretnél MOL kutat nyitni ? SEMMIKÉPPEN NE TEDD!

 Magyarországon mintegy 330 MOL töltőállomás van. Szeretnél nyitni egyet ? Semmiképpen ne tedd, nagyon nehéz dolgod lesz, leírom miért.
Ki ne gondolkodott volna azon, hogy benzinkutat nyisson, főleg ilyen magas benzinárak mellett. Üzemanyagra folyamatosan szükség van, ha jó helyen nyitod, tuti a siker. A tulajdonos biztos degeszre keresi magát... Nos a MOL valóban így tesz, azonban a kutat üzemeltetőnek már korán sincs ilyen jó helyzete. Ezeket a benzinkutakat ugyanis nem a MOL üzemelteti, kiadja alvállalkozóknak.  Azaz mégsem teljesen.

Minden a MOL tulajdona marad, a telephely, az árú, a pénztárgépek, minden. Egy nagyon fontos dolog viszont nem: a felelősség!  Erre azt lehet mondani, hogy ez a biznisz lényege, hiszen komoly nyereségvágyból elkövetett vállalkozásindást követtünk el. Azonban olyan jól keresni még sem lehet a dolgon. Nyilván a legnagyobb árrés a jól ismert shop-okban vásárolható árukon lehet. Hát igen, a benzinkúti árak még most is a magasban járnak, lehet ezt magyarázni a "bármikor megveheted" szolgáltatással vagy amivel akarod. Azonban ebből a kút üzemeltetője nem kap, a nyereség a MOL-t illeti. De itt nem áll meg a multi szabályrendszere, a lejárt  szavatossági árú értékét is elkéri, szerencsére nem a Vevőktől... hanem az üzemeltetőtől (félreértés ne essék, nem a beszerzési árat kell kifizetni, hanem a haszonnal megnövelt eladási árat...) !!! Így jártál, miért nem adtad el! Esetleg túl drágán próbáltad? Sajnos az ára központilag meghatározott, ebből a MOL nem enged (igen, az üzemeltető nem adhatja olcsóbban...). Ezzel le is vette a válláról a felelősséget, magyarul bármit leszállít neked, annak a haszna már a zsebében is van. Teljesen mindegy mi lesz a sorsa az árunak...

benzinkút MOL mol üzlet vállalkozás nyereség üzemanyag benzin shop ne  nyiss tedd alvállalkozó üzemeltető felelősség haszon multi nagyvállalat kereskedelem illet liter

Természetesen vannak a kereskedelemben olyan bekalkulált veszteségek, mint a leltárhiány, a bolti lopás, stb. Ezekkel számolni lehet és mivel ez az üzemeltetéshez tartozik, el kell ismerni- azaz tudomásul kell venni. Nem figyeltek oda jól az alkalmazottak. De ha lejár egy csoki és nem vették meg ezen a 2-3 szoros áron az miért az üzemeltető hibája? Miért kell vajon neki "megvennie" ? Hát ezen sokat tudsz bukni. De sebaj, ha a hiány a tied, gondolod a többlet majd ellensúlyozza.. TÉVEDSZ! Az nem téged illet. Bizony a MOL -t. Tudtad, hogy a benzinkutak megközelítőleg 90-95 % -ban több ezer literes üzemanyag többlet keletkezik évente? Számold csak ki mekkora extra bevétel keletkezik ilyenkor. Csak szólók, itt már a vásárló kárára megy a dolog, de még most sem az üzemeltető javára. Van ötleted ki teszi el?


A következő néhány bejegyzésemben ezt a témát fogom boncolgatni. Minden oldalról. Ha van kérdésed jelezd bátran, szívesen válaszolok!

Tovább